Betaalmethoden

Bij Sportze kan je met diverse betaalmethoden betalen. De betalingen kunnen gedaan worden met de volgende methoden:

 

iDEAL

 

IDEAL

 

WAT IS IDEAL?

iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Minstens 60% van de Nederlandse shoppers gebruikt het voor het betalen van hun online aankopen. Het is een betrouwbare en makkelijke online betaalmethode die veel vertrouwen geniet. Consumenten maken geld over vanaf hun eigen rekening, via het online bankproduct van hun eigen bank. Dit garandeert een succesvolle betaling die niet teruggedraaid kan worden door de klant. De bank van de klant garandeert verder de veiligheid van de transactie.

iDEAL is naadloos geïntegreerd met de online bankomgevingen van de 10 grootste Nederlandse consumentenbanken. Klanten van deze banken kunnen gebruikmaken van de online bankproducten om betalingen te voldoen. Deelnemende banken zijn ABN AMRO, ASN Bank, bunq, Handelsbanken, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

Het gebruik van deze betaalmethode verspreidt zich ook steeds meer buiten e-commerce toepassingen. Online facturatiesoftware verstuurt steeds vaker een iDEAL-betaallink mee zodat betalingen direct voldaan kunnen worden. Goede doelen implementeren iDEAL om donaties te accepteren.

Sinds de introductie in 2005 zijn meer dan een miljard transacties verwerkt via iDEAL en hebben ruim 100.000 webshops en andere organisaties het al geïmplementeerd als betaalmethode.

 

HOE WERKT IDEAL?

Klanten betalen vanuit de online bankomgeving van hun eigen bank. De veiligheid van de transactie wordt gegarandeerd door de bank van de klant. In onze checkout kiezen klanten voor iDEAL en hun bank. Hierna worden ze doorgestuurd naar de online bankomgeving van hun bank en gevraagd in te loggen. Het bedrag dat overgemaakt moet worden en verdere betaalgegevens zijn al ingevuld, de klant hoeft de betaling alleen te bevestigen. Wanneer dit gedaan is, bevestigt de bank de betaling direct en wordt de klant teruggestuurd naar de webshop. De winkelier kan de bestelling direct verwerken, want de betaling is gegarandeerd.

 

Klarna: Achteraf betalen

 

KLARNA ACHTERAF BETALEN

 

WAT IS KLARNA: ACHTERAF BETALEN?

'Achteraf betalen' geeft de klant de mogelijkheid om binnen 14 dagen te betalen. Zodra de bestelling verzonden is ontvangt de klant de factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regelt de klant zelf met Klarna.

Afspraken over uitgestelde betaling maakt de klant rechtstreeks met Klarna. Klarna garandeert directe uitbetaling aan de ondernemer. Hiermee geef je je klant alle vrijheid, zonder het risico te lopen niet betaald te krijgen.

De beschikbaarheid van de verschillende mogelijkheden van Klarna is afhankelijk van de locatie van je klant. Die beschikbaarheid hangt onder andere af van wet- en regelgeving voor uitgestelde betalingen per land. In de praktijk betekent dit dat de verschillende mogelijkheden voor de ene klant wel zichtbaar zal zijn en voor de andere niet, afhankelijk van het land waarin de klant zich bevindt. 'Achteraf Betalen' is beschikbaar voor klanten uit Nederland, Oostenrijk, Duitsland en Finland.

 

HOE WERKT KLARNA: ACHTERAF BETALEN?

  • In het bestelproces selecteert de klant 'Klarna: Achteraf betalen' als betaalmethode.
  • De klant vult zijn gegevens in en voltooit de bestelling.
  • Bij de eerste bestelling maakt een klant een Klarna-account aan, waar de klant naam, factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres invult.
  • Voor elke terugkerende bestelling vult de klant alleen e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum in.
  • Na voltooiing van de bestelling krijgt de klant een e-mail met betaalverzoek. Het bedrag wordt toegevoegd aan het openstaande bedrag in het Klarna-account van de klant.
  • De klant betaalt op de manier van zijn voorkeur middels het online klantportaal van Klarna of de Klarna-app.

 

Klarna: Gespreid betalen

 

KLARNA GESPREID BETALEN

 

WAT IS KLARNA: GESPREID BETALEN

'Gespreid Betalen' maakt betaling in termijnen mogelijk voor je klant, zonder een uitgebreide procedure. De keuze voor de termijnbedragen en de looptijd hiervan ligt bij de klant en kan variëren van 3 tot 36 maanden,. Het systeem van Klarna bepaalt middels een automatische kredietcontrole voor welke betaalmethode en looptijd de klant in aanmerking komt.

Afspraken over uitgestelde betaling maakt de klant rechtstreeks met Klarna. Klarna garandeert directe uitbetaling aan de ondernemer. Zo geef je je klant alle vrijheid, zonder het risico te lopen niet betaald te krijgen.

De beschikbaarheid van de verschillende mogelijkheden van Klarna is afhankelijk van de locatie van je klant. Die beschikbaarheid hangt onder andere af van wet- en regelgeving voor uitgestelde betalingen per land. In de praktijk betekent dit dat de verschillende mogelijkheden voor de ene klant wel zichtbaar zal zijn en voor de andere niet, afhankelijk van het land waarin de klant zich bevindt. 'Gespreid Betalen' is beschikbaar voor klanten uit Oostenrijk, Duitsland en Finland.

 

HOE WERKT KLARNA: GESPREID BETALEN?

  • In het bestelproces selecteert de klant 'Klarna - Gespreid Betalen' als betaalmethode.
  • De klant vult zijn gegevens in en voltooit de bestelling.
    • Bij de eerste bestelling maakt een klant een Klarna-account aan, waar de klant naam, factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres invult. Op dit moment voert Klarna automatisch een kredietcontrole uit.
    • Voor elke terugkerende bestelling vult de klant alleen e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum in.
  • Na voltooiing van de bestelling krijgt de klant een e-mail met betaalverzoek. Het bedrag wordt toegevoegd aan het openstaande bedrag in het Klarna-account van de klant.
  • De klant betaalt op de manier van zijn voorkeur middels het online klantportaal van Klarna of de Klarna-app.

 

CreditcardCreditcardCreditcard

 

CREDITCARD

 

WAT ZIJN CREDITCARDS?

Wereldwijd worden de meeste online aankopen betaald met creditcard. Kaarthouders kunnen aankopen doen op krediet en betalen later, meestal aan het einde of begin van de maand, het hele bedrag dat ze gedurende maand uitgegeven hebben, terug. De wereldwijd bekende creditcard-bedrijven inspireren vertrouwen bij klanten en consumenten, en doorgaans bieden ze uitgebreide kopersbescherming en -verzekering, wat resulteert in meer conversie voor winkeliers. Wanneer je betalingen via creditcard accepteert in je webshop kun je betalingen ontvangen uit de hele wereld.

Mollie ondersteunt alle belangrijke globale en gelokaliseerde creditcardmerken. Momenteel ondersteunen we Visa, Mastercard, American Express, Cartes Bancaires en CartaSi, waarmee klanten zowel globaal als lokaal bediend kunnen worden. Alleen Visa heeft al 2,5 miljard kaarten in circulatie en wordt gebruikt in meer dan 200 landen. In totaal verwerkt Visa wel 109 miljard transacties per jaar.

 

HOE WERKT BETALEN VIA CREDITCARD?

Betalen met een creditcard is erg makkelijk. Het enige dat klanten hoeven te doen is hun kaartgegevens invullen en de betaling autoriseren. Met behulp van onze Recurring API is het ook mogelijk om one-click betalingen, gespreide betalingen en andere complexe betaalstructuren te faciliteren via creditcard.

 

Apple Pay

APPLE PAY 

 

WAT IS APPLE PAY?

Apple Pay is de eigen betaalmethode van Apple, beschikbaar in meer dan 32 landen voor alle Apple-gebruikers. Het maakt gebruik van de Wallet-app, waarin de gebruiker zijn betaalkaarten plaatst. De daadwerkelijke betaalmethode hangt dus af van de kaarten die in de Wallet geplaatst zijn. Op dit moment worden alleen creditcards ondersteund. De Wallet kent alle details en voorkeuren van de verschillende kaarten. De betaling wordt voltooid met een scan van de vingerafdruk of gezicht. Hiermee voldoet Apple Pay aan de Strong Customer Authentication (SCA) regelgeving uit de Payment Services Directive 2 (PSD2).

 

HOE WERKT APPLE PAY?

Ons systeem detecteert automatisch of je klant betaalt vanaf een Apple device. Alleen dan wordt Apple Pay getoond als betaalmethode. Na het selecteren van Apple Pay als betaalmethode wordt de betaling voltooid met de Touch ID of Face ID. Dit betekent een naadloze ervaring voor de klant.

 

ING Home’Pay

 

ING HOME PAY

 

WAT IS ING HOME'PAY

ING België is een van Belgiës grootste banken. Met Home'Pay hebben ze een toegewijde betaalmethode gemaakt voor hun eigen klanten, zowel consumenten als zakelijke klanten. Met Home'Pay kunnen degene die een Home'Bank of Business'bank online zichtrekening hebben, veilig online betalen, zonder een creditcard nodig te hebben. Ze gebruiken hiervoor hun eigen vertrouwde online bankomgeving. Omdat betalingen direct vanuit de zichtrekening van de consument voldaan worden, zijn betalingen gegarandeerd wanneer voldaan. Hiermee is Home'Pay veilig en betrouwbaar voor zowel koper als verkoper.

ING België telt 2,5 miljoen klanten die in aanmerking komen voor het onlinebankingproduct en dus ook Home'Pay kunnen gebruiken. Verder kan België een waardevolle toevoeging zijn aan je afzetmarkt: in 2016 zag de Belgische e-commercemarkt een omzet van 9 miljard euro en was het de snelst groeiende e-commercemarkt van Europa. De vooruitzichten voor de komende jaren zijn even positief. Met een volledig aanbod van Belgische betaalmethoden kun je optimaal profiteren van deze groeiende markt.

 

HOE WERKT ING HOME'PAY

Voor consumenten is betalen met Home'Pay erg makkelijk. Ze selecteren de Home'Pay betaalmethode in je winkel of app en loggen dan met de ING Card Reader in op hun Home'Bank of Business'bank omgeving. De verbinding gaat via de beveiligde verbinding van de online bankomgeving en is dus 100% veilig. Ze selecteren de rekening waarmee ze willen betalen en hoeven daarna alleen nog maar de gegevens te controleren en de betaling te autoriseren. Wanneer het proces is afgerond, is betaling gegarandeerd en kan de verkoper dus direct doorgaan met het verwerken van de bestelling.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »